Pagina's

Translate

zondag 7 april 2013

Donderdag 4 april 2013


Route: Chamery, Bezannes, Reims. Totaal 14 km.

Op naar de boulanger voor ons eerste Franse stokbrood; heerlijk! Ik kan me de tijd niet heugen dat ik Frans heb gesproken en de woorden moeten ongeveer uit mijn tenen komen! Grammaticaal rammelt het aan alle kanten, maar goed, ik kan me verstaanbaar maken, want weinig Fransen doen moeite om Engels te spreken.
Na het ontbijt hebben we de kleinste afstand ooit afgelegd naar weer een gratis camperplaats op één km loopafstand van het centrum van Reims. Als echte toeristen hebben we een rondrit in een touringcar gemaakt, zodat we gelijk al een goede indruk van deze stad kregen, waarna we lopend de stad zijn gaan bekijken. Prachtige gebouwen, mooie architectuur, met als hoogtepunt de indrukwekkende 800 jaar oude kathedraal. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten