Pagina's

Translate

donderdag 28 juli 2011

Maandag 25 juli 2011

Route: Stöde, Sundsvall, Birka, Viksjo. Totaal 110 km.
Zon op: 3:46 uur
Zon onder: 22:07 uur
Zoals ik gisteren al schreef, zou ik vanmorgen de VW-garage bellen. Om acht uur begon ik daar elk kwartier mee, maar ik kreeg alleen maar een reactie van een Zweedse antwoordapparaatmevrouw. Om vijf over half negen was ik er klaar mee en besloot ik om het mobiele nummer van hun chef werkplaats te bellen dat ik ook op hun website had gevonden. Ik kreeg inderdaad ene Andreas Huppeldepup aan de telefoon. Nadat ik mijn hele (!) verhaal had gedaan, vertelde hij nogal droog dat ik een ander nummer moest bellen omdat hij op vakantie was………………. Hij gaf me toen gelukkig wel het juiste nummer, maar hij had me ook eerder kunnen onderbreken. Hij kan natuurlijk gewoon in Zweden op vakantie geweest zijn, maar voor hetzelfde geld lag hij op een Italiaans of Spaans strand en dan wil je toch niet om half negen ’s ochtends lastig gevallen worden door een Nederlandse mevrouw met een autoprobleem! Maar goed, wij konden na telefonisch contact bij de garage langskomen en na een paar uur kregen we het verlossende telefoontje dat onze auto gerepareerd was. Het was een kapot startrelais en voor 1600 zweedse kronen (+ 160 euro) kregen we ons campertje weer mee. Het liep dus allemaal een stuk soepeler dan in Italië.
Om twee uur reden we bij de garage weg en we besloten om toch nog een waterval te gaan bezoeken om daarna te proberen om ergens een vrij kampeerplekje te vinden. Je mag niet in een natuurreservaat overnachten en de waterval Västanafallet ligt daar dus wel in. Nadat we hier een mooie wandeling hadden gemaakt, zagen we op een bord een mededeling over kamperen op dit terrein, maar we begrepen het Zweeds niet, mocht het nu wel of juist niet. Toen zagen we een mannetje dat hier werkte en op onze vraag of we hier mochten overnachten, antwoordde hij dat het geen enkel probleem was. Later kwam hij ons vertellen dat we ook van de douche en het toilet gebruik mochten maken. Het moet toch niet gekker worden, dit is al de tweede vrije kampeerplek waar we sanitaire voorzieningen hebben. Nog een paar nachten op deze manier en we verdienen onze 160 euro aan autoreparatiekosten wel terug ;)

Op deze foto zien jullie een oude smidse, die gebruik maakte van de waterkracht van de waterval voor de blaasbalgen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten