Pagina's

Translate

dinsdag 19 juli 2011

Een nieuwe reis, nu naar Scandinavië.

Zaterdag 16 juli 2011,
Route: Gouda, Amersfoort, Apeldoorn,  Enschede, Osnabrück, Bremen, Hamburg, Bad Oldesloe. Totaal 535 km.
Vandaag begint onze tweede vakantie van dit jaar.  Het is nog niet eens twee maanden geleden dat we van onze fantastische reis naar Toscane terugkwamen en nu gaan we alweer naar Scandinavië. Ik moet heel eerlijk toegeven dat ik nog niet aan vakantie toe was, maar ja, met een man in de VUT en ik met een verplichte zevenweekse schoolvakantie, moet je je wel aanpassen, toch?
We vertrokken om kwart over tien en ons streven was om tot voorbij Hamburg te komen. Dit lukte en we vonden een (gratis)  camperplaats tussen Hamburg en Lübeck. Onze eerste 20 – 25 euro hebben we weer verdiend, want het moet uiteindelijk toch uit de lengte of uit de breedte komen.  Veel en vaak vakantie, maar we krijgen slechts één keer vakantiegeld ;)
Ik heb trouwens weer zó iets leuks ontdekt op mijn gps! Je kunt n.l. zien hoe laat de zon opkomt en weer ondergaat.  Een interessant feit als je naar Scandinavië op vakantie gaat. In Nederland kwam de zon vandaag op om 5:35 uur en hier ruim 500 km  noordelijker komt hij om 5:07 uur op! Ik ben benieuwd hoe laat de zon op het noordelijkste puntje van onze reis opkomt. Ik houd jullie op de hoogte.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten