Pagina's

Translate

woensdag 9 oktober 2013

Dinsdag 8 oktober 2013

Route: Monasteria San Juan de la Pena, Puente la Reina de Jaca, Aragues, Hecho, Anso, Berdun, Pamplona. Totaal 212 km.

Ons vrije kampeerplekje was heerlijk rustig er kwamen maar twee auto’s langs, maar toch heb ik niet lekker geslapen. Ik vroeg me af waarom ik hier in Spanje niet zo van een vrije kampeerplaats kan genieten en ineens viel het kwartje! Als we in ScandinaviĆ« vrij kamperen is het zomer en daar wordt het niet donker. Nu in Spanje is het al oktober en het is gewoon pikdonker buiten. Als je dan ’s avonds na achten in je campertje zit met het licht aan, kun je niet naar buiten kijken maar je zit zelf wel in een soort etalage. Ik denk dat ik me daarom niet op mijn gemak voel alhoewel de duizenden sterren het wel heel erg bijzonder maakten, want die zie je weer niet in ScandinaviĆ«!

Vandaag hebben we een mooie tocht gemaakt door twee valleien, de Hecho- en de Ansovallei en we hebben het dorpje Aragues bezocht waar oude huisjes, straatjes en allerlei onverwachte hoekjes te zien waren. We zijn ook door de “Poort van de Hel” gereden, een afgrijselijk smalle kloof naar een bos waarin de weg en de rivier elkaar nauwelijks de ruimte geven om erdoor te komen. Erg spectaculair; ik was blij dat we erdoor waren maar toen moesten we nog een keer terug, want het bleek een doodlopende weg te zijn………… Na alle smalle weggetjes met honderden haarspeldbochten van de afgelopen week konden we lekker even opschieten op een stuk snelweg van 100 km om in de buurt van  de stad Pamplona te komen die we morgen gaan bezoeken. We hoeven niet bang te zijn om door stieren onder de voet gelopen te worden, want dat “feest” vindt daar in juli plaats.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten