Pagina's

Translate

zondag 13 oktober 2013

Vrijdag 11 oktober 2013

San Sebastian of Donostia, zoals de Basken hun stad noemen, is werkelijk prachtig. We zijn vanaf de camperplaats in ongeveer drie kwartier naar de boulevard gelopen vanwaar we een mooi uitzicht hadden op het strand, La Concha,  met in de baai een eilandje. Aan het eind van de boulevard begint de oude stad met de prachtige kerk Santa Maria del Coro. Aan de noordoostkant van de baai ligt de berg Monte Urgull met bovenop een enorm Christusbeeld dat volgens mij een gsm-mast op zijn rug had wat ik nogal oneerbiedig vond, maar Ton  zei dat het een bliksemafleider was, oké dan maar…..  Ik voelde er eigenlijk weinig voor om helemaal naar boven te lopen, maar Ton ging wel en ik besloot om hem toch maar gezelschap te houden. Ik moet toegeven dat het absoluut de moeite waard was, het uitzicht over de stad was fenomenaal en bovenaan was er ook nog een interessant museum over de geschiedenis van San Sebastian. In het oude gedeelte van de stad bevinden zich ook nog tientallen gezellige restaurantjes en cafeetjes waar op de bar de heerlijkste tapas en pinxto’s staan uitgestald waar je dan een keuze uit moet maken. Voor Ton is dat niet zo moeilijk, als het maar zonder kaas is, maar voor mij is er een veel groter aanbod en als je dan toch je gewicht in de gaten moet houden, heb je een probleem…..... maar ach, we hebben toch weer zó lekker geluncht!!! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten