Pagina's

Translate

zaterdag 24 mei 2014

Donderdag 22 mei 2014

Route: Kornik, Koscian, Leszno, Jarocin, Goluchow. Totaal 198 km.

De camping waar we vannacht stonden was nogal druk. Het lag aan een voetbalveld en er was een meerdaags voetbaltoernooi aan de gang van Engelse en Poolse jongeren. Waar we bang voor waren, een tot in de kleine uurtjes durend zuipfestijn, bleef gelukkig uit. De sanitaire voorzieningen op de camping waren echter niet geschikt voor grote groepen. Er was slechts één sanitaire ruimte voor dames én heren waarin zich één toilet bevond en een doucheruimte waar twee mensen tegelijk konden douchen. Uiteraard deed ik de deur op slot, want je moet er niet aan denken dat er zo’n knul binnenkomt als ik onder de douche sta. Toen ik eruitkwam stonden er al een paar jongens te wachten en ééntje stond te piesen met de wc-deur wagenwijd open. Ik voelde me ietwat opgelaten, hij niet..... De campings in Polen zijn niet wat wij gewend zijn..


We zijn vandaag gaan rondtoeren en hebben het stadje Koscian bezocht met zijn mooie raadhuis en prachtige negende-eeuwse kerk. Het probleem is echter, dat we gisteren zo diep onder de indruk waren van Poznan, dat we denk ik tot Gdansk moeten wachten op weer die ‘wow-factor’. Gelukkig hadden ze een geweldig terras waar we koffie met een gebak genomen hebben voor het luttele bedrag van 20 zloty (omgerekend vijf euro!). 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten