Pagina's

Translate

dinsdag 27 mei 2014

Maandag 26 mei 2014

Route: Kartuzy, Wejherowo, Karwia, Gdynia. Totaal 166 km.

De lucht was vanmorgen weer helemaal blauw, geen wolkje aan de lucht en daarom zijn we eerst maar eens heerlijk van dit zonnetje gaan genieten voordat het té warm wordt. Lekker een beetje lezen, langs het meer naar het dorpje gewandeld om een vers broodje te scoren, gewoon lekker vakantielummelen.

Om kwart over tien (voor de meeste vakantiegangers is dit pas het tijdstip om op te staan....) reden we noordwaarts om langs de kust langzaamaan richting Gdansk te gaan. Op een weg langs een dennenbos zagen we paadjes richting strand gaan. We hadden geen idee of we op die manier bij de zee konden komen, maar niet geschoten is altijd mis. De auto even illegaal geparkeerd en ja hoor, na een paar honderd meter, achter een heuveltje zagen we ineens de strakblauwe zee met een spierwit strand opdoemen. Je verwacht dit niet als je naar een land als Polen gaat. Misschien naïef, want je weet dat Polen een noordkust heeft, maar dat het zó mooi  is, is boven verwachting!

Hierna gingen we op zoek naar een camping; nou dat werd een drama. Vanmorgen zagen we er tientallen, maar als je er echt een nodig hebt zijn ze er niet meer. Na een eindeloze zoektocht waren we er helemaal klaar mee en hebben de camper op een rustig weggetje langs een vliegveldje geparkeerd. Voor het eerst écht vrij kamperen in Polen…..

1. Jullie zijn heerlijk aan het genieten zo te lezen, super. Geniet lekker verder en ik kijk uit naar de nieuwe verhalen.
    Heel veel liefs vanuit Rotterdam van ons allemaal.