Pagina's

Translate

zaterdag 24 mei 2014

Maandag 19 mei 2014

Route: Melle, Hannover, Magdeburg, Berlijn, Bad Saarow. Totaal 434 km, waarvan ik er 224 gereden heb, wat betekent dat ik meer dan de helft vandaag heb gereden!!! Misschien heeft de camperrijles toch nog zin gehad?

Vandaag wilden we tot voorbij Berlijn komen, zodat we morgenvroeg de Poolse grens kunnen passeren. Een lange saaie weg over de Duitse Autobahn. Maar goed, het schoot lekker op, alhoewel het slaapverwekkend is. Ik heb diepe bewondering voor vrachtwagenchauffeurs die dag-in-dag-uit in hun eentje van A naar B moeten rijden. Ik moet echt tegen de slaap vechten en dan heb ik het slechts over 224 km met halverwege een koffiepauze! 

Om 15.00 uur, toen we het alweer lang genoeg vonden, kwamen we aan op nog een mooiere camperplaats dan gisteren. Toen we ons nog maar net gesetteld hadden, kwam er een mannetje aanlopen die de beheerder van deze camperplaats bleek te zijn. Heel bijzonder, want het is hier gratis. Hij gaf ons ongevraagd een  uiteenzetting over de faciliteiten hier in het dorp, zoals een bakker waar we morgenochtend kunnen gaan ontbijten (vinden wij het toppunt van vakantie), de openingstijden van de twee supermarkten en het antwoord op onze prangende vraag waar we een benzinestation kunnen vinden, want anders komen we niet ver meer. Het mannetje stelde ons ook nog wat vragen, nog net niet wat ons jaarinkomen was….. maar we mochten blijven.


Hierna hebben we een wandeling langs de Schärmutzelsee gemaakt (dat vind ik toch zo’n grappige naam!) en daar heerlijk in het zonnetje op een bankje gezeten. Wat een leuke (reis)dag hebben we toch weer gehad!!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten