Pagina's

Translate

zaterdag 24 mei 2014

Woensdag 21 mei 2014

Route: Sierakow, Poznan, Kornik. Totaal 107 km.

Vanmorgen ben ik eerst bezig geweest met het probleem ‘website’. De camping had weinig faciliteiten, maar wel Wifi. Toen ik er gisteravond achterkwam dat ik mijn website niet kon bijwerken omdat ik hem niet eens kon openen, baalde ik zó ongelofelijk dat ik vannacht niet echt lekker geslapen heb! Ik ben er maanden mee bezig geweest en heb er zoveel tijd, moeite en geld ingestoken, om er nu achter te komen dat het k..ding niet werkt! Dat werden dus de nodige mailtjes naar de hostingprovider en de deskundige die ik laatst ingeschakeld had om mijn website te versnellen. Om een lang verhaal kort te maken, hij adviseerde me om over te stappen naar een andere hostingprovider en tot die tijd ga ik de weblog www.zwerfcamper.blogspot.nl maar weer bijwerken. Balen, balen, balen!!!!!! Oké, genoeg hierover….

Vandaag hebben we Poznan bezocht en daar een lange, warme stadswandeling gemaakt. Wat een prachtige stad is dit! Het is een van de oudste steden van Polen en de geschiedenis gaat terug tot de 9e eeuw. Op de Oude Markt in Poznan ligt het prachtige renaissancistische stadhuis dat beschouwd wordt als het mooiste in zijn soort van Centraal Europa. Maar niet alleen het raadhuis is de moeite waard, maar alle gevels op dit plein zijn prachtig versierd en erg kleurrijk. Verder hebben we nog een bezoek gebracht aan de kathedraal en het keizerlijk kasteel. We hebben dus aardig wat kilometertjes in de benen vandaag en dat in een temperatuur van bijna 30 graden; ik ben dus lekker verbrand ondanks mijn nieuwe dure zonnebrandcrème. Morgen maar geen sandalen aan want mijn voeten zien er niet uit; mijn zonneallergie speelt nl. weer aardig op.


Vandaag zag ik oude HTM-trams rijden in Poznan. Dit was echt het beeld van het openbaar vervoer in Den Haag van zo’n veertig jaar geleden. Ze hebben zeker de oude trams van de HTM overgenomen. Er reden ook wel moderne trams hoor, maar ook echt een aantal uit het jaar nul!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten