Pagina's

Translate

maandag 25 april 2011

Maandag 25 april 2011

Beste allemaal,
Het lukt nog steeds niet goed om foto's te plaatsen, want ik moet ze n.l. eerst verkleinen met het online fotobewerkingsprogramma Picnik. Als je een goede internetverbinding hebt, is het een fluitje van een cent, maar helaas is de internetverbinding hier niet goed genoeg. Ik ben al blij dat ik mijn berichtjes met af en toe een link kan plaatsen. Een paar foto's heb ik nu kunnen plaatsen, maar de rest zet ik wel op de weblog als ik een goede internetverbinding heb.
Verder heb ik nu bij álle dagen dat we gereisd hebben de route met het aantal kilometers toegevoegd.
Maandag 25 april 2011
Vanmorgen hebben we eerst heerlijk gedoucht in een prachtig sanitairgebouw;. Na het ontbijt zijn we de omgeving eens gaan verkennen. Zoals ik gisteren al schreef, is de camping niet geweldig. We verbazen ons over de enorme uitbouwen die de mensen aan hun caravan gefabriceerd hebben. Ze hebben geen plek meer om buiten te zitten. Het is eigenlijk een beetje een armoedige camping; een echte stadscamping. Toen we echter de camping afliepen voor een wandeling, waren we aangenaam verrast dat de camping aan de Rijn grenst. 

We liepen een kilometer of vijf  langs deze rivier en zijn toen naar de andere kant van het dal gelopen vanwaar we een prachtig uitzicht over de stad Chur hadden. Deze stad is één van de oudste steden van Zwitserland en heeft een mooi oud stadscentrum. De hele wandeling was volgens mijn nieuwe gps 13,8 km. Ik weet niet zeker of dat wel klopt, want ik begrijp het apparaat nog niet helemaal! Ik ga me er vanavond nog maar weer eens in verdiepen, want ik moet helaas toch nog steeds op het ingebouwde richtingsgevoel van Ton vertrouwen. Het apparaat wil me n.l. de verkeerde kant uitsturen. Ik zal wel iets verkeerd hebben ingesteld……….

1 opmerking:

  1. Chur heeft volgens mij ook de hoogste spoorlijn in Europa, met hele mooi vergezichten en diepe dalen. Groeten en plezier verder Cor

    BeantwoordenVerwijderen