Pagina's

Translate

vrijdag 29 april 2011

Woensdag 27 april 2011

Voor het eerst deze vakantie zien we geen strakblauwe hemel, maar is het een bewolkte wereld waarin de toppen van de bergen niet goed zichtbaar zijn; goed wandelweer dus. Ik heb me inmiddels verder verdiept in de gps en volgens mij begin ik het te begrijpen. Vandaag ga ik het uitproberen. We lopen naar het dorpje Sachseln. Het dorpje is bekend vanwege Broeder Klaus. We hadden nog nooit van deze heilige gehoord, maar hier in de omgeving is hij de nationale held! Hij leefde in de vijftiende eeuw en zijn graf bevindt zich in de parochiekerk van Sachseln. In 1984 heeft Paus Johannes Paulus II een bezoek gebracht aan deze kerk om het graf van Broeder Klaus te bezoeken. De kerk is prachtig, maar het altaar is het kroonjuweel!
De gps bracht ons ook weer terug naar de camper; ik ben dus vanaf nu een volkomen onafhankelijke vrouw ( in elk geval wat wandelen betreft ;)). Morgen gaan we verder zuidwaarts naar Locarno. Dit is nog steeds Zwitserland; het ligt aan het Lago Maggiore, maar klinkt al lekker Italiaans!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten