Pagina's

Translate

vrijdag 13 juni 2014

Donderdag 12 juni 2014

Route: Oswiecim, Wadowice, Nowy Targ, Vysoké Tatry (Slowakije).
Totaal 185 km.

Hier houd ik nu zo van! Op de kaart kijken en bedenken dat als je naar het Tatragebergte (een deel van de Karpaten) gaat, je net zo goed een extra landje kunt meepikken, omdat het op de grens van Polen en Slowakije blijkt te liggen. Maar ja, we hebben ons niet op dit land voorbereid en als je dan net over de grens in Slowakije aankomt en aan de eigenaar van de camperplaats vraagt waar de dichtstbijzijnde pinautomaat is om Slowaakse kronen te pinnen, dan voel je je wel heel erg blond als hij antwoordt dat ze in Slowakije al sinds 2009 de Euro hebben…..

We staan dus nu in Slowakije met uitzicht op een 2634 meter hoge berg waar nog sneeuw op ligt. Morgen willen we met een kabelbaan deze berg op en dan naar beneden lopen. Mijn spieren zijn hier (hoop ik) wel weer toe in staat en daarna zie ik wel weer; deze ervaring wil ik me niet laten ontgaan!

1 opmerking: