Pagina's

Translate

donderdag 5 juni 2014

Donderdag 5 juni 2014

Het was prachtig weer vanmorgen, ideaal voor onze dagtocht naar de hoogvlakte van het Bieszczadzki Nationaal Park. We vertrokken vanmorgen om kwart over negen en het was een hele klus om boven te komen. De tocht was in totaal “slechts’ 2 x 6 km maar we stegen van 652 meter naar 1224 meter, dat is 572 meter, een gemiddeld stijgingspercentage van ongeveer 10%. Terug moesten we dit percentage dalen, je raakt dan wel niet buiten adem maar mijn knieën protesteerden hevig. Gelukkig hadden we onze nordic-walkingstokken mee, want we hebben wel geleerd van de afdaling vorig jaar van de berg Snowdon in Wales van 1085 meter; ik heb toen bijna vier dagen niet kunnen lopen van de spierpijn. Maar toen lieten we ons naar boven brengen door een treintje en nu zijn we dus 572 meter gestegen én gedaald. Ik vind dit dus weer een hele prestatie van mezelf! Het staat niet in verhouding tot Sabine, Ewald, Sylvia en Paul die vandaag meerdere keren de Alpe d’Huzes hebben beklommen op hun fiets, maar ik ben ook trots.

Toen we boven waren hadden we een spectaculair uitzicht over de bergen en heel diep in de verte zagen we de camping liggen met onze camper als een speldenprikje. Terug op de camping ben ik in mijn stoel geploft om er het eerste half uur niet meer uit te komen. Ik was kapot!


Vanavond gaan we in het nabijgelegen dorpje in een restaurantje eten. Wat we begrepen van het uithangbord hebben ze daar regionale gerechten. Helaas weten we niet wat “kaas” is in het Pools, dus hopelijk heeft Ton het vanavond ook nog naar zijn zin…….

Geen opmerkingen:

Een reactie posten