Pagina's

Translate

dinsdag 3 juni 2014

Maandag 2 juni 2014

Route: Bodzentyn, Opatow, Sandomierz, Nisko, Przemysl. Totaal 252 km.

Gisteravond mocht ik de wasmachine gebruiken van de campingeigenaar :-))) en mijn wasje wapperde lekker in de wind. Vanochtend om 4.50 uur werd ik wakker van de regen (die niet voorspeld was) en wat doe je dan als je zo’n piepklein campertje hebt? Je staat onmiddellijk op om de (water)schade te beperken. Helaas bleef het regenen, zodat de paardenmarkt een troosteloze bedoening was, maar toch leuk om eens meegemaakt te hebben. Er werden niet alleen paarden verhandeld maar ook allerlei paardenattributen, zoals teugels en zadels. Verder kippen, hanen, ganzen en héél veel kuikentjes in diverse soorten en maten. Ik moest wel even slikken toen ik iemand zag zeulen met een net waarin zeker tien levende kippen gepropt waren……. Onze Partij voor de Dieren zou zich hier zeker nuttig kunnen maken!

We waren van plan om vandaag een dagje op deze camping te blijven, maar er viel zo’n vieze motregen die de hele dag door zou gaan. Daarom besloten we om toch maar te vertrekken en er een reisdag van te maken. Op aanraden van de campingeigenaar gingen we onderweg de steden Sandomierz en  Przemysl bezoeken. Omdat we vanmorgen zo onmenselijk vroeg op waren vanwege de paardenmarkt, reden we nog vóór half tien weg. Sandomierz is een erg mooi stadje, maar de regen zorgde ervoor dat we er niet al te lang hebben rondgekeken. Het zijn hier trouwens volgens ons de nationale schoolreisjesweken. In elke stad waar we tot nu toe geweest zijn, lopen hele hordes schoolklassen, variërend in leeftijd van vier (!!) tot achttien jaar en alles loopt zeer gedisciplineerd in de rij. Dat hoef je in Nederland echt niet te proberen!