Pagina's

Translate

dinsdag 3 juni 2014

Zondag 1 juni 2014

Route: Lublin, Krasnik, Lagow, Bodzentyn. Totaal 216 km.

Volgens mij begint Ton ervan te balen dat ik zo vaak achter het stuur zit, want vanmorgen werd er heel ondemocratisch door hem besloten dat hij zou beginnen met rijden zodat hij in elk geval zijn kilometers kon maken. ;-)
Op naar het zuiden van Polen, want we willen nu toch wel eens een keer een wat spectaculairder landschap zien. En ja hoor, na zo’n 125 km zagen we in de verte bergen opdoemen. En omdat ik inmiddels aan het rijden was, moest ik er nu toch aan geloven om te schakelen als we stijgen of dalen. Schakelen is nooit mijn sterke kant geweest (tenminste in een auto…..) maar na wat aanwijzingen van Ton begin ik het volgens mij te leren.

Bij de SVR-campingadressen die we voor Polen hadden gedownload, stond een adresje van Nederlanders met een fokkerij van Shetland Pony’s die ook vier kampeerplekjes hadden. Na weer veel zoeken en vragen, nu gelukkig met een adres om te laten zien, vonden we uiteindelijk de juiste plek. We staan nu in een boomgaard en de uiterst vriendelijke (Nederlandse) eigenaren hebben ons uitgenodigd om morgenochtend (héél erg) vroeg met hen mee te gaan naar een paardenmarkt. We hebben er erg veel zin in om een oorspronkelijk stukje Polen (met Nederlandse uitleg) te zien waar je anders als toerist niet gauw zult komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten