Pagina's

Translate

zondag 1 mei 2011

Zondag 1 mei 2011

Route: Parma, Reggio Nell’Emilia, Modena, Abetone, La Lima, Pontepetri, Badi, Castiglione del Pepoli, Barberino di Mugello. Totaal 251 km.

Zo onaantrekkelijk als het landschap gisteren was, zo prachtig was het vandaag! We hebben alleen maar kleine weggetjes genomen, die de stuurmanskwaliteiten van Ton enorm op de proef stelden! Ik neem mijn petje voor hem af! Van de week in Zwitserland zijn we kronkelweggetjes en haarspeldbochten tegengekomen, maar die vielen in het niet bij die van vandaag! We hebben ook weer besneeuwde bergtoppen gezien, maar zelf zijn we niet zo hoog gekomen als in Zwitserland, toen we echt in de sneeuw zaten.

We hebben vandaag ontzettend genoten van de tocht, die alles bij elkaar zes uur geduurd heeft, want de snelheid lag gemiddeld op 40 km per uur door al het gekronkel. We waren ook weer zo blij met ons campertje, want de weggetjes waren ook vaak erg smal en daar had je het toch moeilijk gehad met een caravan, zelfs met ons kleine Kipje.

We staan nu op camping Il Sergente, waar Pim, Ria, Theo en Ine vorig jaar gestaan hebben. Het is een prachtige camping met een restaurantje waar we vanavond gezellig gaan eten. Ze hebben hier ook een wasmachine met droger, waar ik op dit moment gebruik van maak. Helaas hebben ze geen draadloos internet, maar ik mag van de campingeigenaar zijn computer gebruiken, zodat ik tot en met vandaag jullie weer helemaal op de hoogte heb gebracht! De foto's zet ik er wel een andere keer op, want ik zit nu aan de receptie en allerlei kampeerders komen mij vragen stellen in het Italiaans en zoals jullie weten, ben ik daar niet echt goed in ,)

3 opmerkingen:

  1. Ik vind het toch steeds zo leuk om jullie belevenissen te lezen. Jammer dat het zulk slecht weer was in Locarno, het kan daar zo mooi zijn. Een vreemde mengeling van zwitserse degelijkheid -zoals die busen- en italiaanse sfeer. Ik hoop dat jullie nu beter weer zullen houden.
    Kort werkweekje voor mij, ik ga woensdagavnd alweer naar de boshut.
    Geniet verder. L

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo lieverds,

    Ik ben weer helemaal bij. We hadden elkaar inmiddels wel al een paar keer kort aan de telefoon gehad na onze vakantie, maar had de verhalen nog niet gelezen. Daar ben ik net even voor gaan zitten. leuk! Het gaat dus allemaal voorspoedig, op je knie na, gaat dat al beter? En het is weer mooi weer en jullie zitten in Toscane! En het is daar zo fijn! Inmiddels al naar Pisa, Florence, Luca en zo geweest? Ben erg benieuwd naar het volgende verhaal. Ik hou het nu weer bij.

    Dikke kus,
    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Ton en Elly,' Terug in het Lunterse na m'n survivaltocht in Tsjechië. Alles (90 km.lopen en 135 km gefietst) goed doorstaan en er van genoten. Thuisgekomen jullie avonturen weer bijgelezen. Heerlijk om zo met jullie mee te genieten. Ik heb de site ook doorgelinkt naar Aat en Riet, dus die kunnen nu meegenieten. Riet is gevallen en heeft nu ook last van stekende pijnen in haar ene borst. Pech op pech. Blijf lekker genieten en ik volg jullie met veel plezier.Het irrigatiesysteem is zeker niet overbodig, want het is hier gortdroog. Knuffel Sofie

    BeantwoordenVerwijderen