Pagina's

Translate

donderdag 20 juni 2013

Dinsdag 18 juni 2013

Route: Llanrwst, Betws-y-Coed, Blaenau Ffestiniog, Trawsfynydd, Bala. Totaal 96 km.

Vanmorgen eerst terug naar Betws-y-Coed om de Swallow Falls te bekijken. Dit zijn drie watervallen onder (of boven) elkaar, het ligt er aan van welke kant je het bekijkt. Je moest wel eerst een pond per persoon in een automaat doen, om door een draaihekje toegang tot de watervallen te krijgen. Het is maar goed dat je in Noorwegen niet voor elke waterval een kroon hoeft te betalen, want dan zou je aan je vakantiegeld niet genoeg hebben.

Hierna hebben we een leisteengroeve bezocht. Ik had me vorig jaar voorgenomen om nooit meer een grot of een mijn te bezoeken, want ik ben toch wel enigszins claustrofobisch. Maar ja hoor, zat ik toch weer in zo’n achterlijk treintje met een helm op mijn hoofd diep onder de grond in het pikkedonker mezelf voor te houden dat ik binnen drie kwartier weer daglicht zou zien. En dat was ook zo….., maar verder gaat het goed met me hoor, alhoewel ik nog steeds barst van de spierpijn van afgelopen zaterdag. Misschien dat ik daarom wel zo’n negatief stukje aan het schrijven ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten