Pagina's

Translate

zaterdag 1 juni 2013

Vrijdag 31 mei 2013

Route: Bristol, Chepstow, Tintern Parva, Monmouth, Coleford. Totaal 119 km.

Mijn zwager Ruud had op internet een camperbouwer van VW T5’jes in Engeland gevonden en daar wilden we eens een kijkje gaan nemen. Ze hadden er niet alleen T5’s, maar ook spiksplinternieuwe T2’tjes. Heel gaaf om te zien, maar we houden wel van “klein” kamperen, maar dit is toch net iets té klein. De T5’s waren absoluut geweldig (heel wat beter dan de nieuwe Club Joker van Westfalia die we gezien hebben), maar ja, het stuur zit aan de verkeerde kant……. Nee gekheid, dat zouden ze ook nog op  onze manier kunnen leveren, maar nu we onze “nieuwe”  VW Exclusive uit 2004 hebben gevonden, zijn we daar ook dik tevreden mee en aan de kwaliteit en degelijkheid van die camper kon zelfs de Engelse camper niet tippen!


Na dit bezoek zijn we Wales binnengetrokken. Een erg mooi landschap met smalle, kronkelige weggetjes met hier en daar aan weerszijden schattige cottages, afgewisseld door weilanden met schapen. De rivier Wye kronkelde zich door het landschap heen en we hebben zelfs onze eerste haarspeldbochten al genomen.

Maar ik heb vandaag toch ook een heftige schok moeten verwerken en dat was bij het bezoek aan Tintern Abbey en dit had niets met de indrukwekkende ruïne van deze abdij te maken. Toen ik nl. wilde betalen werd mij een vraag gesteld die ík niet, maar Ton wél begreep. Nu is mijn Engels niet bepaald slecht te noemen en ik denk dus dat ik de vraag niet wílde begrijpen, want er werd gevraagd of we ‘senior citizens’ waren; mensen boven de zestig krijgen nl. korting. De vragende intonatie van het woord “both” van de dame aan de balie, leg ik maar in mijn voordeel uit……..

1 opmerking: