Pagina's

Translate

zondag 16 juni 2013

Zaterdag 15 juni 2013

Route: Caernarfon, Llanberis, Bangor, Bordorgan (Anglesey). Totaal 46 km.

Hoeveel been- en bilspieren heeft een mens eigenlijk? Nou, ik kan je wel vertellen dat het er héél erg veel zijn! Ik kan niet voor- of achteruit van de spierpijn na onze wandeling naar beneden vanaf Snowdon, de hoogste berg van Groot Brittannië! En dan zijn we nog niet eens naar boven gelopen, maar we hebben ons met een dieseltreintje naar de top op 1085 meter hoogte laten vervoeren. Maar wat was het mooi en indrukwekkend en hoog en steil en koud (boven) en warm (halverwege) en stormachtig en mistig en vermoeiend en rotsachtig en druk….

We waren er al om kwart over negen en toen we kaartjes gingen kopen voor de trein naar boven, bleek dat de eerstvolgende beschikbare plaatsen in de trein van half twaalf waren en dat vanwege de harde wind het nog niet zeker was dat de trein helemaal naar de top zou gaan. Als dat niet het geval was, moesten we ook weer met de trein terug, want dan mocht je er niet meer uit. Gelukkig reed hij wel helemaal door naar boven, alhoewel ik daar halverwege onze tocht naar beneden wel andere gedachten over had! Mijn benen trilden zo van inspanning, dat ik het idee had dat ik niet verder kon, maar ja, stoppen was ook geen optie, want hoe zou ik anders beneden gekomen zijn, met een helikopter of zo? Al met al was het een hele bijzondere ervaring die ik (achteraf) niet had willen missen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten