Pagina's

Translate

dinsdag 4 juni 2013

Zaterdag 1 juni 2013

Route: Newland,  Symonds Yat, Monmouth, Abergavenny, Hay-on-Wye. Totaal 101 km.

Gisteren zat ik nog in de ontkenningsfase, maar ik moet het toegeven, ik ben echt bejaard. Toen we vanochtend een nieuwe route gingen uitstippelen, kwam ik het plaatsje Abergavenny tegen. In mijn vroege tienerjaren zong ik een  liedje met deze titel luidkeels mee, alhoewel ik niet wist wat ik zong en ik had toen zeker geen idee dat dit nummer misschien wel over een plaatsje in Wales ging. Iedereen die dit herkent, zit in dezelfde levensfase als ik......

Vanmorgen om kwart over acht waren we al op onze eerste bestemming, Symonds Yat. Hier is een rots met een uitzichtpunt, waar je slechtvalken kunt spotten. De vogels lieten zich helaas niet zien, maar het uitzicht was absoluut de moeite waard. Hierna zijn we door de Black Mountains gereden. We zagen wel bergen, maar die waren niet zwart. Ze leken meer op de Glenns die we in Schotland hebben gezien; waarom ze dus Black Mountains genoemd worden is ons niet duidelijk, maar het landschap was prachtig!

Als laatste wilden we vandaag naar het plaatsje Hay-on-Wye, dat bekend staat om meer dan veertig (!!) tweedehands boekenwinkeltjes. Toen we er aankwamen, bleek er dit weekend ook nog een festival te zijn waar heel Wales voor was uitgelopen. Al met al was het weer een zeer aangename dag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten