Pagina's

Translate

dinsdag 19 juni 2012

Zondag 17 juni 2012


Route: Piteå, Luleå. Totaal: 83 km
Zon op: 1.29 uur
Zon onder: 23.40 uur

Zo mooi als het weer gisteren was, zo slecht is het vandaag. Vannacht begon het te regenen en dat is niet meer opgehouden tot ’s middags een uur of half twee. Een mooie dag dus om nog maar een was te draaien en in de droger te doen.  Omdat ik de Zweedse gebruiksaanwijzing van de wasmachine niet kon lezen, had de campingeigenares dit gistermorgen uitgelegd. Vanmorgen dacht ik dat ik het nog wel wist, maar helaas koos ik toch nog het verkeerde wasprogramma. I.p.v. het uurtje dat mijn was gisteren draaide, duurde het vanmorgen drie uur en toen moest het nog in de droger. Gelukkig had ik wel de goede temperatuur gekozen, want anders had mijn wasgoed vast een andere maat gekregen! Al met al vertrokken we pas om kwart over twaalf.

Zes jaar geleden zijn we met Ben en Ineke in Gammelstad geweest, een kerkdorpje vlakbij Luleå. Toen was het een gezellige drukte, waarschijnlijk omdat het toen hoogseizoen was en mooier weer.  Vandaag was het erg rustig, misschien wel té rustig; we hebben wel een interessante expositie gezien over dit kerkdorp, dat veruit het belangrijkste was van Zweden. Hij staat ook op de Werelderfgoedlijst. Maar na drie kerkdorpen in evenzoveel dagen, hebben we daar voorlopig wel genoeg van gezien.

Na dit bezoek gingen we al op zoek naar een plek om te overnachten. We vonden een mooie camperplek op een kilometer afstand van het centrum van Luleå, aan het water bij een klein jachthaventje. 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten