Pagina's

Translate

vrijdag 27 juli 2012

Donderdag 26 juli 2012, Raiskums


Zoals je in het stukje hieronder over de links naar onze kampeerplaatsen hebt kunnen lezen, was het vandaag bloed- en bloedheet. We hebben dus de hele dag een beetje in de schaduw gehangen, maar ’s middags toch nog even naar de Red Cliffs geweest. Dit zijn rode zandstenen rotsen langs de rivier de Gauja. We dachten dat het daar erg rustig zou zijn, want zo spectaculair is het nou ook weer niet, maar de auto’s reden af en aan. Wat bleek nou, er is daar een bron en mensen vulden daar van die grote 10-liter flessen met water. We wisten niet zeker of het wel drinkwater was en dat wilde ik aan iemand vragen. Dat viel niet mee; sommige mensen deden gewoon net of ze me niet hoorden. Ik dacht echt dat er een doveninstituut in de buurt was! Uiteindelijk was iemand bereid om antwoord te geven op mijn vraag en het bleek inderdaad drinkwater te zijn. Ik heb toen ook maar wat lege waterflesjes gevuld met ijs- en ijskoud helder water; heerlijk!

1 opmerking:

  1. Dat deden we in het begin ook in Spanje. Leuk he die gewoontes in geheel verschillende landen, maar ook een teken hoe belangrijk drinkwater is waar wij in Nederland toch wel makkelijk mee omgaan. We trekken onze toiletten zelf door met drinkwater.
    Dus bloedheet, maar beter dan sneeuw en vorst. Hier ook, maar we wachten al weer op onweer. lfzzzz Sofia

    BeantwoordenVerwijderen