Pagina's

Translate

zondag 22 juli 2012

Vrijdag 20 juli 2012


Route: Parnu, Lihula, Virtsu, Kuresaare. Totaal 186 km.
Zon op: 4.57 uur
Zon onder: 22.16 uur

Vanochtend zijn we op weg gegaan naar Saaremaa, een eiland aan de westkust van Estland met prachtige natuur, kronkelige weggetjes, geen industrie en het belangrijkste van alles GEEN HEUVELS! We slepen nu al ruim zes weken de fietsen mee en we hebben ze tot nu toe slechts vijf keer gebruikt om naar een stad te fietsen, in totaal zo’n zestig km, dat schiet niet echt op. We gaan hier de komende paar dagen verandering in brengen.

We hebben vandaag wat problemen gehad met het vinden van een camping. De eerste was veelbelovend, want hij hoorde bij een Spa Hotel. Toen ik echter voor drie nachten betaald had, hoorde ik dat er geen douche was voor de campinggasten! Ik heb toen mijn geld maar weer teruggevraagd, wat lastig was, want ik had met een creditcard betaald. De tweede camping was helemaal afgehuurd voor een privĂ©feest, maar de derde was helemaal top; tot nu toe de mooiste die we gehad hebben in Estland. 

Dit weekend is er hier op de camping een congres van negentig Estlandse vrouwen over het behoud van hun cultuur en vanavond werden er volksliederen gezongen rond het kampvuur; heel bijzonder! Ik kreeg ook de teksten in mijn handen gedrukt, dus ik heb mijn Ests maar wat opgehaald ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten