Pagina's

Translate

maandag 9 juli 2012

Zondag 8 juli 2012


Geen route, want we zijn op dezelfde camping gebleven.
Zon op: 3.33 uur
Zon onder: 22.45 uur

Het is toch de fiets geworden! Ik wilde me niet laten kennen en het was eigenlijk te gek om dat kleine stukje met de auto te doen. Ik merkte vandaag dat de hellingen al makkelijker gingen dan gisteren, alhoewel ik sommige nog wel lopend deed.

De bezichtiging van het kasteel en de rondleiding door een Engelstalige gids waren absoluut de moeite waard. In dit middeleeuwse kasteel was ook een tentoonstelling van orthodoxe kunstwerken, schitterend! 

Hierna hebben we nog het museum van Savonlinna bezocht. In dit museum was niet alleen een tentoonstelling van het zware leven in de vorige eeuwen, zoals je vaak in dit soort musea ziet, maar er was ook een tentoonstelling van het werk van een glaskunstenares die zelf ook aanwezig was. De kunstwerken waren bijzonder, evenals de prijs! Bedragen van rond de 15.000 euro waren geen uitzondering. Helaas mocht je niet fotograferen, want anders had ik jullie een foto kunnen laten zien. De kunstenares deed erg haar best om ons iets te verkopen, maar helaas, ons campertje is te klein.

We zitten nu zó zuidelijk (zo’n 350 km boven Helsinki), dat het’s avonds rond een uur of elf begint te schemeren. 

1 opmerking: